week 3

20 december 2018 - Naxxar, Malta

mijn 3e week en meteen mijn laatste week van de maand november.

ik sta op de andere somatiek afdeling en ook hier heb ik veel kunnen doen aan mijn opdrachten en aan mijn handelingen. ik mag bijna zelfstandig medicatie geven en ik help mee met de verpleegkundige op andere afdelingen.

ik heb ook samen met een klasgenoot iemand gered van verstikken. deze man was bijna "gestikt"  in een kippenbotje van ongeveer 6 cm. nadat de nurses (er waren 2 nurses bij) de heimlich hadden gerpobeerd en hem goed stevig op zijn rug hebbe geklopt, gaf mijn klasgenoot aan dat dhr. een keer goed moest boeren. toen hij dit deed werd het botje zichtbaar en kon een van de nurses het botje eruit halen.

dit was iets gedenkswaardig om mee te maken en ik heb hier ook ech van geleerd. ik heb namelijk geleerd dat je eerst iemand goed moet laten boeren voordat je een van de andere handelingen uitvoert. zo voorkom je ongemakkelijke situaties en kan je mogelijk letsel voorkomen. ook kan je voorkomen dat je niet goed handeld met ernstige gevolgen.

ik heb veel mogen leren en veel mogen doen, maar ik zie wel op tegen volgende week. ik ga dan weer naar de PG afdeling. wij noemen dit het rustweekje. dit omdat je hier bijna niks kan doen als verpleegkundige.

ik ga hier wel werken aan mijn medisch zakboekje. ik heb dit een aantal jaar geleden gekocht en hier heb ik medicatie in staan en termen die belangrijk zijn in mijn werk. ook ga ik kijken naar het verpleegtechnisch handelen in Nederland zodat ik de handelingen en theorie goed door heb en weet hoe ze uitgevoerd moeten worden.

ik ga mezelf dus goed aan het werk zetten en zo hoop ik mijn week goed door te komen.

1. Femke:
    20 december 2018
    GOed om gebruik te maken om dingen uit te zoeken als je het rustig hebt.

Waar ik benieuwd naar ben is welke handeling jullie verricht hebben om dhr te helpen toen het botje dwars zat. Je schrijft dat je er veel van geleerd hebt, je beschrijft alleen niet wat je hebt geleerd.