week 9

28 januari 2019 - Naxxar, Malta

laatste weekje op een somatische afdeling.

ik heb deze week veel kunnen doen.

1 nieuwe opname
8 ontslagen verwerkt
1 overlijden op mijn 1e dag.

ik heb hier mijn handen niet vol aan gehad maar ik heb wel veel kunnen doen deze week.

bij het overlijden heb ik meegemaakt wat je moet doen als  de arts niet meteen kan komen om te schouwen.
dit was erg interesant omdat ik gewent ben dat de arts zo snel mogelijk komt hiervoor.
dit was ook het 1e overlijden op die afdeling die overdag plaats vond. de familie was er bij en de vrienden ook.

mij viel op dat de zorg hier de familie geen kop koffie of thee aan bood. ik vond dit raar omdat dit het minste is wat je kan doen vind ik. daarom heb ik dit maar gedaan.

dit was ook het 1e overlijden na het overlijden van mijn oma  dat ik meegemaakt heb. ik kon hier goed mee om gaan en had er eigenlijk vrij weinig tot geen moeite mee.

de rest van de week heb ik vooral zelfstandig gewerkt. dit was fijn en heb hier ook veel complimenten voor gekregen.

ik heb veel kunnen leren en ik heb ook zlefstandig leren werken alls verpleegkundige en niet als stagiaire. hierdoor heb ik veel meer inzicht gekregen in de dagelijkse werkzaamheden en weet ik beter waar de taken van een verpleegkundige liggen.

volgende week de laatste week. die week sta ik weer bij de dementerende. zal ik het dan eindelijk vol gaan houden een week daar? hahahaha

ik hoop en denk het wel. zolang ik mezelf maar bezig houd.