week 8

22 januari 2019 - Naxxar, Malta

ik heb deze week weer een lekker weekje hard mogen werken.
lekker op somatiek en ik hoopte dat door deze week de zin in stage weer terug kwam.

ik heb een aantal dagen met de Nurse gestaan die op de dementerende afdeling alles uit mijn handen pakte.

ik had dit natuurlijk met hem besproken en ik heb de dagen dat ik met hem gewerkt heb ook echt heel fijn gewerkt en ik heb veel kunnen doen. ik ben mijn dagen wel goed doorgekomen.

de 1e dag hadden we een nieuwe opname. een man met Kanker die nogsteeds chemo medicatie heeft. dit zijn pillen die wij klaar moeten maken in een apart bakje. je hoeft dit niet met steriele handschoenen te doen maar gewoon met normale handschoenen. maar om mogelijke complicaties te voorkomen of in aanraking te komen met het medicijn (door bijvoorbeeld een kapotte handschoen), moet je de pil uit de strip drukken en werk je met een pincet. je raakt het medicijn dus ook niet met je handschoenen aan. ik vind het heel slim dat dit zo gedaan wordt. zo kan je mogelijke complicaties voorkomen. ik leer hierdoor voorzichtig en precies te werken aangezien het moeilijk is om met een pincet een ovale pil te pakken.

ik heb ook gevraagd of ik de kuur elke keer mag geven en klaar zetten omdat ik hier handiger in wil worden en dit interessant vind om te doen. dit vonden ze een goed idee dus dit mocht ik de hele week doen.

dinsdag heb ik met de Head Nurse gewerkt. ik heb haar alleen niet veel gezien. ik stond deze dag ook met een Maltese stagiaire voor Nurse. ze heeft de gehele dag met mij meegelopen en stelde mij vragen over van alles. ik vond het leuk dat ik haar dingen kon leren over het werk in Nederland en over hoe het handelen hier gaat op deze stage. ze gaf aan veel geleerd te hebben door een dag met mij mee te lopen.

ook hadden we vandaag 4 nieuwe (korte) opnames. 2 echtparen kwamen hier voor een paar dagen om daarna weer naar huis te gaan. hier heeft de Head Nurse zich mee bezig gehouden zodat ik de afdeling draaiende kon houden. ik vond het leuk om dit een keer op een afdeling te doen waar de werkdruk iets hoger ligt en de zorg ook zwaarder is. ik heb hier dan ook veel van geleerd en ik kreeg de complimenten van de Head Nurse.

op Woensdag kwam nieuwe opname nummer 6. ik heb deze helaas niet kunnen doen aangezien ik klaar was met werken toe  hij aan kwam. als hij eerder aangekomen was, had ik de opname mogen doen. ik heb al vaker een opname gesprek hier mogen doen dus de Nurse waar ik mee werkte vertrouwde me daar ook mee.

de laatste dag heb ik ook fijn kunnen werken. ik kon het werk goed verdelen met mijn collega en we hebben de hele dag lekker rustig aan kunnen doen en alles afgekregen.

ik heb o (om mijn uren in te halen) elke dag tot 5 uur gewerkt ipv tot 3 uur. hierdoor was ik op vrijdags vrij. ik heb nu dus weekend en daar ga ik lekker van genieten want ik ben gesloopt.

volgende week laatste week op een somatiek afdeling en dan gaan we alweer de laatste week in.

Time Flies

Van reisblog naar fotoboek