week 6

22 januari 2019 - Naxxar, Malta

ik heb deze week maar 2 dagen gewerkt.

tijdens mijn diensten hier heb ik op 2 verschillende afdelingen gestaan en 1x een 12 uur dienst meegedraait om aan mijn uren te komen.

ik heb op donderdag eerst op de somatische afdeling gewerkt en hierna heb ik ondersteuning geboden van 3 tot 7 uur in de avond gewerkt. dit was zwaar maar wel interessant om mee te maken.
ik heb op de somatiek eigenlijk alleen medicijnen gegeven en bloeddruk gemeten. het was toevallig een rustige dag dus ik kon rustig weer terug in het ritme komen.

Op de dementerende afdeling heb ik de avond medicatie gegeven. hierdoor heb ik gezien wat het avondritueel is hier op Malta.
Ik had verwacht dat de mensen hier zouden bidden voor het eten maar dat ik niet zo. ondanks dat het land zwaar christelijk is, valt het me op dat hier (buiten elke dag een mis in het kerkje) vrij weinig mee gedaan wordt. dit verbaasde mij.

op vrijdag heb ik van 7 tot 3 gewerkt op de dementerende afdeling. dit wilde de Head Nurse graag omdat dit de enige afdeling was waar geen Nurse stond op dat moment.
ik heb hier de taak van Nurse op me genomen. ik heb hierover ook feedback gevraagd zodat ik mijn verbeter punten weet. ik heb hier veel van kunnen leren maar het was wel een zware dag.

nu lekker naar huis en dan 2 weekjes vakantie.

dat heb ik wel ff nodig