week 7

11 januari 2019 - Naxxar, Malta

Na een welverdiende vakantie  ben ik deze week weer begonnen op stage.
De laatste 4 weken. ikn stond deze week weer bij de Dementerende en draai hier ook mijn laatste week.

Na de 1e dag (waarin ik zoals gewoonlijk de halve dag niks kon doen) wist ik weer waarom ik die  vakantie  echt nodig had.
Ik kan de manier van zorg geven hier in de instelling niet aan. Dit gaat buiten al mijn principes en ik wil hier dan eigenlijk ook liever niet aan mee werken.
Het is zwaar voor mij en ik had school een berichtje gestuurd wat mijn mogelijkheden waren om met deze stage te stoppen.
Het is voor mij elke dag weer een gevecht om uit bed te komen en naar stage te gaan. Ik zie hier elke keer weer tegen op.

Na overleg met school heb ik toch besloten door te gaan. de concequenties waren te zwaar voor mij om daadwerkelijk te stoppen. Ik heb ervoor gekozen de komende 4 weken dus maar gewoon uit te zitten.

Op Woensdag en Donderdag werkte ik met een nieuwe Nurse. Mijn 2 schoolgenoten hebben al een keer tijdens zijn inwerk periode met hem gewerkt maar ik nog niet.
Ik heb natuurlijk wel verhalen gehoord maar ik ging er met een lege blik in en zou het zelf wel zien.
Na ongeveer 3 uurtjes had ik wel een beeld van hem en dit sloot naadloos aan op wat ik gehoord had.
Hij nam al het werk uit mijn handen en ik mocht/kon niks doen. ik was om  9 uur klaar met al mijn taken en heb de rest van de dag niks kunnen doen.
Dit was ook zo op Donderdag.
toen hij op een gegeven moment tijdens de middag medicatieronde in het restaurant de medicijnen uit mijn handen pakte om te kijken wie  zijn medicijnen nog moest krijgen, dacht ik bij mezelf: "ik ga dit niet ook al uit mijn handen laten pakken. Ik wil ook iets doen op een dag!". Ik heb toen de medicijnen terug gepakt en ik zei tegen hem dat ik hem boven wel zou zien als IK klaar was met de medicijnen geven. Hij vond het goed en is naar boven terug gegaan en ik heb de medicatie ronde afgemaakt. Dit is buiten het ontbijt klaar maken ook alles wat ik gedaan heb die dag.

vandaag een inhaal dagje om mijn uren van mijn weekje Nederland in te halen en dan heb ik net zoals mijn schoolgenoten weekend. ik ga zien hoe het vandaag loopt. Maar ik typ dit om 9 uur in de ochtend al omdat ik hier de tijd voor heb. lijkt dus alsof het weer een dagje niks doen wordt. hopelijk kom ik de dag door.

Nog maar 3 weekjes, 15 werkdagen ongeveer. het aftellen is begonnen! en wat ben ik blij als ik eindelijk terug in Nederland ben!

1. Femke:
    14 januari 2019
    ik ben benieuwd of je de situatie met de nieuwe collega ook bespreekbaar hebt gemaakt.